Dinsdag 20 mei 2025 | 13.00 – 13.45 uur | Online via Teams
Presentatie: Saskia Antvelink van Woonzorg Nederland en Ergin Borova + Esra van Beelen van Orange Melons
Veel woningcorporaties bieden hun diensten via meerdere kanalen aan, zoals telefoon, e-mail, balie en online platforms. Dit geeft huurders verschillende opties om contact op te nemen, maar kan ook leiden tot versnippering en hogere kosten.
Single-channel strategie van Woonzorg: In plaats van meerdere contactkanalen gebruikt Woonzorg één primair kanaal, namelijk een app. Alleen de belangrijkste diensten worden hierin aangeboden, waardoor de communicatie efficiënter verloopt.
Wat kunnen andere woningcorporatie hiervan leren?
Voor wie is deze KennisBite bedoeld?
Bestuurders, Managers wonen, Managers IT, manager KCC, woonconsulenten / bewonersconsulenten, medewerkers klantenservice.
Wat weet je nadat je de KennisBite hebt gevolgd?
Na deze sessie weet je meer over de “single-channel strategie”. Is de “single-channel strategie” iets om serieus te overwegen als woningcorporatie? De banken zijn 25 jaar geleden begonnen met deze strategie en met veel succes. Wat kunnen we als corporatiesector hiervan leren? Wat zijn hiervan de voordelen? Hoe gaat het met de adoptie van de app? Wat zijn de technische en technologische uitdagingen bij de ontwikkeling en implementatie van de app? Wat zijn de voordelen van deze strategie? Welke hobbels kom je tegen tijdens de implementatie ervan?