Gilde Klantreizen stelt zich voor

Hoi, wij zijn het Gilde Klantreizen en werken binnen CorpoNet voor onze sector aan een blauwdruk voor klantgericht werken. We hebben het dus over de klantreis. Misschien niet onomstreden, maar wel een uiterst boeiend begrip.

👉 Waarom klantreizen belangrijk zijn voor ons werk

Als corporatie hebben we veel processen ingericht: voor verhuur, onderhoud, huurincasso en meer. Intern lijkt dat logisch en overzichtelijk. Maar onze huurders zien die processen niet – zij ervaren een ‘reis’, van vraag tot oplossing.

De grootste uitdaging voor ons is om niet alleen naar de regels en stappen van het proces te kijken, maar ook naar hoe het voelt voor de huurder. Was het makkelijk om contact te leggen? Werd er duidelijk gecommuniceerd? Werd de huurder echt geholpen?

Door te denken in klantreizen verplaatsen we ons in de huurder. Zo ontdekken we waar het schuurt, en kunnen we met kleine verbeteringen vaak al een groot verschil maken in tevredenheid. Het gaat niet om extra werk, maar om ons werk zo te organiseren dat huurders zich gehoord en geholpen voelen.

Zin om mee te doen? Laat het weten via info@corponet.nl. Er is ruimte in het gilde, waar we echt aan de ontwikkeling van producten werken. Daarnaast hebben we een klankbordgroep die we een paar keer per jaar raadplegen, zij lezen mee en/of wonen een presentatie van ons bij.

In de volgende afbeelding zie je wat we tot nu toe ontwikkeld hebben. En we zijn nog volop aan het ontwikkelen.

🎉 Ook wij vieren het jubileum van CorpoNet mee! Kom je ook? Dan ontmoeten we elkaar daar.